Bewerbung Austauschjahr in USA

Sätze und kurze Texte, die korrigiert wurden
Yoshii

Bewerbung Austauschjahr in USA

Beitrag von Yoshii »

Hallo Leute,
ich habe eine kleine Bewerbung angefertigt. Bzw. soll ich mich und meine Familie etwas beschreiben.
Würde gerne eure Meinung dazu hören. ich würde mich auch sehr über die Verbesserungen der Wörter, Rechtschreibung und Grammatik freuen.
Bin nicht so das Englisch-Ass. Leider...
Wenn ihr noch ein paar Ideen hättet, was ich noch so schreiben könnte, wäre mir das auch recht.

My name is Paul Christopher ****** and i am 14 years old.
My mother, sister and I live in a house with garden. In sommer we go swimming in the pool and play something outside. Every three weeks I go to my father and we go to cinema, play computer or something else. In the winter holydays we go skiing and have a lot of fun together. My mother is 38 years old and supports me where she can. My sister is 20 years old and she made an apprenticeship.
In my free time I meet friends. Every day we go to McFit (fitness) and since a half year we go boxing. I like it very much. Together we push us and train very hard, because we are very ambitious. Furthermore I like to chat with people and getting to know other people.
In school I am one of the smartest persons. I like school because my teachers are nice.
They said, I am polite, ambitious and overt. I find it easy to approach people and can listen to them.I am always open to learn something new.

Vielleicht sollte ich die Absätze irgendwie anders setzen. Wollte nur, dass es besser zu lesen ist.
Vielen Dank im Voraus.

Paul

Duckduck (Contributor)

Re: Bewerbung Austauschjahr in USA

Beitrag von Duckduck (Contributor) »

Yoshii hat geschrieben:Hallo Leute,
ich habe eine kleine Bewerbung angefertigt. Bzw. soll ich mich und meine Familie etwas beschreiben.
Würde gerne eure Meinung dazu hören. Ich würde mich auch sehr über die Verbesserungen der Wörter, Rechtschreibung und Grammatik freuen.
Ich bin nicht so das Englisch-Ass. Leider...
Wenn ihr noch ein paar Ideen hättet, was ich noch so schreiben könnte, wäre mir das auch recht.

Hi Yoshii und willkommen im Forum! :)

My name is Paul Christopher ****** and I am 14 years old.
My mother, sister and I live in a house with a garden. In the summer we go swimming in the pool and play tennis/volleyball/hide and seek outside. Every three weeks I visit my father and we go to the cinema, play computer games or do all kinds of other things. In the winter holidays we go skiing and have a lot of fun together. My mother is 38 years old and supports me as best she can. My sister is 20 years old and she did an apprenticeship (dann ist sie bereits fertig? Oder ist sie noch dabei, dann: she is training as a.../ is doing an apprenticeship).
In my free time I like meeting my friends. We go to McFit (fitness studio/centre) every day and half a year ago we started boxing. I like it very much. We encourage each other and train very hard, because we are very ambitious. Furthermore I like chatting with people and meeting new people.
In school I am one of the smartest persons (Uuui, etwas untypisch, sich selbst so zu loben, vielleicht besser abmildern) I'm quite a good pupil/student. I like school because my teachers are nice.
My family and friends say that I am polite, ambitious and candid. I find it easy to approach people and I am a good listener. I am always willing to learn something new.

Vielleicht sollte ich die Absätze irgendwie anders setzen. Wollte nur, dass es besser zu lesen ist.
Vielen Dank im Voraus.

Paul
Ich würde auf jeden Fall noch ergänzen:

- wo Du wohnst, Ort etwas beschreiben, Stadt oder Dorf, berühmt oder nicht usw.
- Eltern geschieden
- Beruf der Eltern
- welche Art von Schule, Lieblingsfächer, evtl. Berufswunsch, wenn schon vorhanden
- warum Du so gerne nach Amerika willst
- zusätzliche Hobbys, soziales/kirchliches Engagement, wenn vorhanden
- kinderlieb, tierlieb

Das macht immer einen guten Eindruck und gibt ein etwas genaueres Bild von Dir.

Gut gemacht, Paul!

Grüße
Duckduck