My Review
The book “Go ask Alice“ is about a girl called Alice who is like the most girls in her age on the pill though the wrong one. Her surname is unknown but I am sure it's “D.” After you read some pages, her drug career already starts. Alice hasn't got many friends and is bullied at the new school she attends. When her best friend Beth visits a Jewish holiday-camp Alice goes to her grandparents. After a few days Alice meets Kill in the town. She invites Alice to her party where she gets her first contact to drugs by accident. Then there is a hurly burly. Alice expends her experience with drugs, run away from home and prostitutes herself and even more. When I read the “diary”, it often seems like designed because of her extreme feelings and English-book-sentences. In my opinion Alice is in some party of the book a little bit too moody. Because of that it takes in some parts of the book effect implausibly.
A little Review
-
Duckduck (Contributor)
Re: A little Review
So, nun bin ich einmal durch, aber mein Tipp ist wirklich, beschäftige Dich mit dem Buch ein wenig besser und überarbeite den Inhalt noch einmal. Vielleicht magst Du den Text dann ja noch einmal einstellen?!Cranberry hat geschrieben:My Review
Hi Cranberry und willkommen im Forum!![]()
Wenn Du den Inhalt des Buches vielleicht noch ein wenig detaillierter beschreiben möchtest, kannst Du ihn hier noch einmal wiederholen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Go_Ask_Alice
Da steht zum Beispiel auch erklärt, dass es sich bei der Hauptperson nicht um ein Mädchen namens Alice handelt, sondern um eine anonyme junge Frau. Hast Du das Buch denn ganz gelesen? Ich verbessere jetzt mal die grammtischen Fehler, aber den Inhalt würde ich an Deiner Stelle selbst noch einmal überarbeiten. Ich selbst habe das Buch in den Siebzigern auch gelesen....
The book “Go ask Alice“ is about a girl called Alice ( Problem s.o.) who is like the most girls in her age on the pill though the wrong one (hier versuchst Du wohl, witzig zu sein und ich verstehe auch grob, was Du sagen willst, obwohl die Grammatik nicht stimmt. Aber das Thema ist eigentlich zu ernst, um darüber Witze zu machen, oder? Ich schlage vor: who is a drug addict. Her surname is unknown but I am sure it's “D.” (Was willst Du damit sagen? Ist es wichtig?)
After only a couple of pages the description of her drug career already starts. She hasn't got many friends and is bullied at the new school she attends. When her best friend Beth visits a Jewish holiday-camp she goes to her grandparents for the holidays. After a few days the young woman meets Jill inthetown, who invites her to her party. There she accidently takes LSD for the first time. Then there is a hurly burly (Macbeth, oder was? Wie wäre es mit: After this experience the girl's life isn't the same anymore. Things get completely out of hand.) She takes more and more drugs of all descriptions, runs away from home and even prostitutes herselfand even more. (Du kannst auf das Ende aber nicht einfach verzichten, immerhin kommt das Mädchen zu Tode, nachdem sie zunächst entzogen hatte und alles wieder besser zu werden schien. Also lies noch einmal nach, ja?!)
When I read the “diary”, I often had the feeling that it was "designed"/ vielleicht besser "faked" because of her extreme feelings and English-book-like-sentences. In my opinion, in some parts of the book the girl is a littlebittoo moody. Because of thatin some parts of the bookthe effect is made implausible.
Grüße
Duckduck
-
Cranberry
Re: A little Review
Danke^^
Aber die Aufgabe besagt wir sollen ein Review schreiben wie eine Zeitung es täte. Es soll nichts vorwegnehmen nur den Plot kurz anreißen und keine Inhaltsangabe darrstellen. Wenn ich das Ende mit reinschriebe würde das Buch ja nicht mehr gekauft ; )
Ich soll halt kurz den Plot anreißen dann meine Meinung schreiben. Und der Blöde Witz über die Pille ist notwendig weil wir ein Witz an den Anfang schreiben sollen -.-° Naja Komiker werde ich nich aber für ein Review reicht der wahrscheinlich ^^
Aber die Aufgabe besagt wir sollen ein Review schreiben wie eine Zeitung es täte. Es soll nichts vorwegnehmen nur den Plot kurz anreißen und keine Inhaltsangabe darrstellen. Wenn ich das Ende mit reinschriebe würde das Buch ja nicht mehr gekauft ; )
Ich soll halt kurz den Plot anreißen dann meine Meinung schreiben. Und der Blöde Witz über die Pille ist notwendig weil wir ein Witz an den Anfang schreiben sollen -.-° Naja Komiker werde ich nich aber für ein Review reicht der wahrscheinlich ^^