sorry bin aber nicht so gut in englisch und das ist ein referat:
Irish Music sounds very roughly and easy. The music is very popular, you can hear different instruments: bagpipe, harp, tin whistle and munch more. Irish call the music: “Celtic music”. In the 18. Centaury instruments came to the music. Irish describe their music as relaxing for the mind and body, there is munch emotion in the music! In no country on the world, beside Ireland can you hear this kind of music. Munch important for Irish families are, to make music in the family! Very famous are the dance to Irish Music, it’s a composition between tap-dance and the form of figures.
There are different kinds of Irish Music:
Irish Folk:
The Irish Folk is the favoured music in Ireland. The visitor came at first, for the music (visitors like the Wexford Opera Festival) .Almost songs were written in the Middle Ages, many songs were passed on for many century’s. Mostly tells and fairytales were sung. Irish pubs are famous for their Irish Folk, in pubs still play artists the music. There are many Irish Folk Festivals in Ireland, Irish kids like the Folk.
Folk-Punk:
Irish named Folk-Punk sometimes High Speed Folk. Irish Folk and Punk music were mixed.
Artists and Songwritter:
Many Irish artists and songwriters can`t read sheet music (Noten). They learned how to play the music, only by hearing the songs.
ist die grammatik richtig? und die vokabeln?
-
Delfino
Re: ist die grammatik richtig? und die vokabeln?
Please, try to use proper German according to the forum rules.
Here are some native speaker of English who try to improve their German.
much = ?
munch = ?
Here are some native speaker of English who try to improve their German.
keineahnung hat geschrieben:Sorry, ich bin noch nicht so gut in Englisch
und das ist mein Referat:
Irish Music sounds very roughly and easy. This music is very popular,
you can hear different instruments: e.g. bagpipe, harp, tin whistle and many more.
Irish call their music: “Celtic music”.
In the 18. Century instruments were introduced to this music.
The Irish describe their music as relaxing for the mind and body,
there is a lot of emotion in the music!
There is no other country in this world,
besides Ireland, where you can hear this kind of music.
It's very important for Irish families to make music.
The original dance to Irish Music is also very famous.
It is a composition between tap-dance and the form of figures.
There are three different kinds of Irish Music:
Irish Folk:
The Irish Folk is the favoured music genre in Ireland.
The visitors of the Wexford Opera Festival and other events
come mainly for the music.
Almost songs performed were written in the Middle Ages,
many songs were passed on for many century’s.
Most stories and fairytales were sung.
Irish pubs are famous for their Irish Folk.
In pubs artists still play this music.
There are many Irish Folk Festivals in Ireland.
Irish kids like the Folk too.
Folk-Punk:
Irish named Folk-Punk sometimes High Speed Folk.
Irish Folk and Punk music were mixed to create Folk-Punk.
Artists and Songwriter:
Many Irish artists and songwriters can't read sheet music.
They learned how to play the music, only by hearing the songs.
much = ?
munch = ?
-
joy
Irish Music sounds very roughly and easy.
In the 18th century instruments were introduced to this music.
The Irish describe their music as relaxing for the mind and body, and
Almost all songs performed were written in the Middle Ages, and
many songs were passed on for many centuries.
Many Irish artists and songwriters cannot read sheet music.
Hallo Delfino
Ich habe ein paar Sätze von dir herausgepickt, an denen ich kleine Aendeungen gemacht habe.
Beiden liebe Grüsse
joy
In the 18th century instruments were introduced to this music.
The Irish describe their music as relaxing for the mind and body, and
Almost all songs performed were written in the Middle Ages, and
many songs were passed on for many centuries.
Many Irish artists and songwriters cannot read sheet music.
Hallo Delfino
Ich habe ein paar Sätze von dir herausgepickt, an denen ich kleine Aendeungen gemacht habe.
Beiden liebe Grüsse
joy
-
Duckduck (Contributor)
Hi Delfino und joy,
Eure Korrekturen sind Klasse! Aber leider haben alle möglichen Menschen davon etwas, nur nicht "keineahnung", denn die/der hat sich seit Einstellung des Textes nicht mehr auf dem Forum blicken lassen. Das ist schade, oder? Ich schaue neuerdings öfter mal nach, denn so eine Korrektur, möge sie noch so viel Spaß machen, ist ja auch immer Arbeit. Und eigentlich ist es nicht sehr erfreulich, wenn man sich diese Arbeit macht und sich dann niemand dafür interessiert, oder?
Das richtet sich an die Fragenden, nicht so sehr an die Antwortenden, denn insgesamt helfen wir Alle ja gerne...
Goodness me, ich entwickele mich irgendwie zu einer "nagging duckduck".
Grüße von

Eure Korrekturen sind Klasse! Aber leider haben alle möglichen Menschen davon etwas, nur nicht "keineahnung", denn die/der hat sich seit Einstellung des Textes nicht mehr auf dem Forum blicken lassen. Das ist schade, oder? Ich schaue neuerdings öfter mal nach, denn so eine Korrektur, möge sie noch so viel Spaß machen, ist ja auch immer Arbeit. Und eigentlich ist es nicht sehr erfreulich, wenn man sich diese Arbeit macht und sich dann niemand dafür interessiert, oder?
Das richtet sich an die Fragenden, nicht so sehr an die Antwortenden, denn insgesamt helfen wir Alle ja gerne...
Goodness me, ich entwickele mich irgendwie zu einer "nagging duckduck".
Grüße von
-
Delfino
@joy
Danke für die Korrektur.
@Duckduck
Ein positives Feedback ist natürlich immer willkommen - insbesondere bei längeren Texten.
Vielleicht sollte die E-Mail Benachrichtigung über Antworten zum eigenen Beitrag
eine Standard-Einstellung oder sogar Pflicht für neue Mitglieder (bis x Posts) sein?
Man kann nur hoffen, dass die Fragenden unsere Beiträge lesen ohne sich einzuloggen,
da dies natürlich auch möglich ist...
Danke für die Korrektur.
@Duckduck
Ein positives Feedback ist natürlich immer willkommen - insbesondere bei längeren Texten.
Vielleicht sollte die E-Mail Benachrichtigung über Antworten zum eigenen Beitrag
eine Standard-Einstellung oder sogar Pflicht für neue Mitglieder (bis x Posts) sein?
Man kann nur hoffen, dass die Fragenden unsere Beiträge lesen ohne sich einzuloggen,
da dies natürlich auch möglich ist...
-
joy
Hi Delfino und Duckduck
Ja, ich bin auch der Meinung, dass es das Beste ist, solche zu ignorieren, die sich selbst keine Mühe gegeben haben mit dem Text und nach ein paar Minuten reinschauen und dann nicht mehr. Aber seit gestern weiss ich, dass ich eigentlich schon zufrieden bin, wenn Delfino oder Duckduck oder andere Antworter hineinschauen und Verbesserungen machen. Dann hat es sich doch gelohnt. Für dich Duckduck ist es schwieriger – wir können alle von dir lernen aber du?
Z.B. habe ich gestern etwas korrigiert, dass ich selbst bis dahin nicht wusste oder vergessen habe, z.B. den Satz: Irish Music sounds very roughly and easy. Roughly? Zuerst dachte ich, dass das Verb "sound" beschrieben wird, also ist ein Adverb richtig. Aber nach weiterer Forschung habe ich entdeckt, dass "sound" zu den Ausnahmeverben gehört und ein Adjektiv verlangt.
So habe ich gelernt:
We use adjectives after be/get/become/seem z.B. Be careful! (nichtBe carefully!) Oder: Your friend seems very nice (nicht very nicely). Oder: The song sounds good (nicht sounds well)
We also use adjectives to say how somebody/something looks, feels, sounds, tastes or smells: z.B. She sounds tired und nichtShe sounds tiredly.
But to say how somebody does something you must use an adverb: z.B. Drive carefully! (nichtDrive careful!) Oder: Susan plays the piano very well (nicht very good).
---------------
Dolfin’s Idee betr. anfänglicher E-Mailbenachritigungspflicht finde ich ganz gut.
Jetzt hoffe ich, dass ich das alles nicht mehr vergesse und andere davon provitieren.
Schönen Tag und viel Spass
joy
Ja, ich bin auch der Meinung, dass es das Beste ist, solche zu ignorieren, die sich selbst keine Mühe gegeben haben mit dem Text und nach ein paar Minuten reinschauen und dann nicht mehr. Aber seit gestern weiss ich, dass ich eigentlich schon zufrieden bin, wenn Delfino oder Duckduck oder andere Antworter hineinschauen und Verbesserungen machen. Dann hat es sich doch gelohnt. Für dich Duckduck ist es schwieriger – wir können alle von dir lernen aber du?
Z.B. habe ich gestern etwas korrigiert, dass ich selbst bis dahin nicht wusste oder vergessen habe, z.B. den Satz: Irish Music sounds very rough
So habe ich gelernt:
We use adjectives after be/get/become/seem z.B. Be careful! (nicht
We also use adjectives to say how somebody/something looks, feels, sounds, tastes or smells: z.B. She sounds tired und nicht
But to say how somebody does something you must use an adverb: z.B. Drive carefully! (nicht
---------------
Dolfin’s Idee betr. anfänglicher E-Mailbenachritigungspflicht finde ich ganz gut.
Jetzt hoffe ich, dass ich das alles nicht mehr vergesse und andere davon provitieren.
Schönen Tag und viel Spass
joy