Korrektur einer kurzen Werbeaussage

Sätze und kurze Texte, die korrigiert wurden
limousine

Korrektur einer kurzen Werbeaussage

Beitrag von limousine »

Hallo native speaker,

ich würde gerne den Satz "Our experienced chauffeurs and our customer service take care of our demanding clients" beleuchten.

Ist "demanding" das richtige Wort um "anspruchsvoll" auszudrücken?
Ist es sinnvoll den Satz umzustellen und die clients nach vorne zu setzen a la: "Our demanding clients are taken care by (our) experienced chauffeurs and our customer service"

Desweiteren (Anschlussatz): "What makes us a reliable partner for our clients is our excellent service, individual solutions and their implementation".

Ist mir etwas zu holprig und ich würde mich über einen gefälligeren Vorschlag freuen.

Danke für die Hilfe vorab!

Grüße

Keswick (Contributor)

Re: Korrektur einer kurzen Werbeaussage

Beitrag von Keswick (Contributor) »

limousine hat geschrieben:Hallo native speaker,
Well I am not a native speaker but I do live in England and I do work in media. Is that alright with you? :)

ich würde gerne den Satz "Our experienced chauffeurs and our customer service take care of our demanding clients" beleuchten.

Ist "demanding" das richtige Wort um "anspruchsvoll" auszudrücken? Yes it is.
Ist es sinnvoll den Satz umzustellen und die clients nach vorne zu setzen a la: "Our demanding clients are taken care of by (our) experienced chauffeurs and our customer service"
Both sentences are fine. The original one you want to examine as well as the alternative one. The alternative sentence sounds a bit more sophisticated but it's a six or two threes really.

Desweiteren (Anschlussatz): "What makes us a reliable partner for our clients is our excellent service, our individual solutions and their implementation".
I'd rather say: Our excellent service, as well as our individual solutions and their implementation make us a reliable partner for our clients.

Ist mir etwas zu holprig und ich würde mich über einen gefälligeren Vorschlag freuen.

Danke für die Hilfe vorab!
You're quite welcome!

Grüße
Hilft das was?

limousine

Re: Korrektur einer kurzen Werbeaussage

Beitrag von limousine »

Hallo Keswick,

Danke für die Informationen, it helps quite well.

Grüße
Limousine