Könnt Ihr mir bitte bei meinen Hausaufgaben helfen?

Sätze und kurze Texte, die korrigiert wurden
Schlumpi79

Könnt Ihr mir bitte bei meinen Hausaufgaben helfen?

Beitrag von Schlumpi79 »

Liebe Englisch-Freaks,

ich bin gerade wieder mal bei meinen Hausaufgaben. Und die erste Übung (Überschrift "Past and present") ist folgende:

Underline the correct words.

I work here/have worked here since the end of last Year.
Your Taxi has just arrived/just arrived.
We're enjoying our trip. We have made/made a lot of useful contacts.
I've seen/saw Hugh Hopper a few days ago - he sends his regards.
We went/have been to an interesting Seminar last week.
Today has been/was really busy - and it's only lunchtime.
Today has been/was really busy. It's 7 pm - i'm going home.
I'm afraid Patrizia left/has left the office an hour ago.
I'm afraid Patrizia isn't here - she left/has left the office.

Habe ich die richtigen Wörter unterstrichen? Wenn nicht, bitte korrigieren!

Schlumpi79

Re: Könnt Ihr mir bitte bei meinen Hausaufgaben helfen?

Beitrag von Schlumpi79 »

Nächste Übung:

Complete the sentences by putting the verbs in brackets into either the present simple, past simple or present perfect.

We ....(operate) all over in Latin America. Recently we ... (set up) branches in Peru and Equador.
Meine Lösung wäre: We've operated all over Latin America. Recently we set up branches in Peru and Equador.

This ... (not look) like the right block. Are you sure we ... (come) to the right address?
Meine Lösung wäre: This doesn't look the right block. Are you sure we come to the right address?

... (you/see) my laptop? I'm sure I... (leave) it here earlier.
Meine Lösung wäre: Have you seen my laptop? I'm sure i've left it here!

I ... (just/met) Andrew from Sales. ... (you/now) him?
Meine Lösung wäre: I've just met Andrew from Sales. Do you now him?

I ... (never/speak) to him, but I ... (speak) to his assistant on the Phone yesterday.
Meine Lösung wäre: I have never spoken to him, but i spoke to his assistant on the phone yesterday.

I ... (work) for WorldCom now - I ... (be) there for more than five years. ... (you/know) WorldCom?
Meine Lösung wäre: I work for WorldCom now - I was been there for more than five years. Do you know WorldCom?

I ... (work) for WorldCom since last year, but now I ... (want) to change jobs. ... (you/hear) of any vacancies?
Meine Lösung wäre: I work for WorldCom since last year, but now I want to change jobs. Did you hear of any vacancies?

Sind meine Lösungen korrekt oder habt Ihr andere Vorschläge?

L. G. Ricardo!

Duckduck (Contributor)

Beitrag von Duckduck (Contributor) »

Schlumpi79 hat geschrieben:Liebe Englisch-Freaks,

ich bin gerade wieder mal bei meinen Hausaufgaben. Und die erste Übung (Überschrift "Past and present") ist folgende:

Underline the correct words.

I work here/have worked here since the end of last year. Present Perfect, denn Du arbeitetst noch dort.
Your taxi has just arrived/just arrived. OK
We're enjoying our trip. We have made/made a lot of useful contacts. OK
I've seen/saw Hugh Hopper a few days ago - he sends his regards. OK
We went/have been to an interesting seminar last week. OK
Today has been/was really busy - and it's only lunchtime. OK
Today has been/was really busy. It's 7 pm - I'm going home. OK
I'm afraid Patrizia left/has left the office an hour ago. Past Tense, Signalwort der Vergangenheit "an hour ago".
I'm afraid Patrizia isn't here - she left/has left the office. Das Resultat der Handlung "Verlassen" liegt hier vor: sie ist jetzt nicht da -> Present Perfect.

Habe ich die richtigen Wörter unterstrichen? Wenn nicht, bitte korrigieren!
Die Richtung stimmt zumindest. Schau Dir die Bemerkungen noch mal an, wenn Fragen auftauchen: nur zu!
Achte auf die Groß- und Kleinschreibung!

Sonnige Grüße
Duckduck

Schlumpi79

Beitrag von Schlumpi79 »

I work here/have worked here since the end of last year. Present Perfect, denn Du arbeitetst noch dort.

Da bin ich jetzt aber doch etwas irritiert, denn "I have worked" bedeutet ja eigentlich "Ich habe gearbeitet".

L. G. Ricardo!

tiorthan

Beitrag von tiorthan »

Du lässt dich hier von der deutschen Sprache zu einer falschen Annahme verleiten. Im Deutschen hat sich inzwischen das Perfekt größtenteils als Vergangenheitsform durchgesetzt während das Präteritum nur noch sehr begrenzt, vor allem als Erzählzeit in der Literatursprache, verwendet wird. Im Englischen ist das nicht der Fall. Im Englischen ist die ererbte germanische Verwendung von Zeiten und Aspekten noch immer größtenteils vorhanden.

Das Present Perfect ist, wie der Name aussagt ein Present und ein Perfect. Present bedeutet, dass eine Aussage über die Gegenwart gemacht wird. Perfect heißt, dass es dabei um Dinge geht die in der Vergangenheit stattfanden oder zumindest in der Vergangenheit begonnen wurden. Besonders dieser letzte Teil ist hier interessant, damit kann der Perfect-Aspekt nämlich auch Dinge bezeichnen, die noch nicht beendet sind.