Hi, I invented a little easy story, but during I have writing this I realized this is more difficult than I thought.
Peter lives in Frankfurt,Germany. He is 18 years old and works at a banking institution.
His best friend is Peter. Peter and Miachael go often party.
Only yesterday they were in a club. After they had danced they drunk many drinks.
Maybe they have drunk too much, because they both have a headache today.
However, Michael has to go at work today, and Peter has to get up also.
If you can party, you must agree a headache.
Vorallem die Zeitformen wollte ich hiermit trainieren. Danke im vorraus.
Bitte korrigieren
-
Keswick (Contributor)
Re: Bitte korrigieren
vato89 hat geschrieben:Hi, I invented a little easy story, but while writing this I realized this is more difficult than I thought.
Peter lives in Frankfurt,Germany. He is 18 years old and works at a banking institution.
His best friend is Peter. Peter and Michael often go out together.
Only yesterday they were in a club. After dancing they had quite a few drinks.
Maybe they did drink too much, because they both have a hangover today. (du meinst sie haben einen Kater, oder?)
However, Michael has got to go at work today, and Peter has to get up too.
If you can party, you must cope with a hangover.
Vorallem die Zeitformen wollte ich hiermit trainieren. Danke im vorraus.
Deine Zeitformen sind schon mal gar nicht so schlecht, Vato, gut gemacht. Immer schoen weiter ueben, dann schreibst du bald Romane
-
vato89
Re: Bitte korrigieren
Hi, danke fürs korrigieren, das ist echt Klasse wie schnell ihr immer korrigiert hier.
Aber eine Frage habe ich bezüglich dem Satz "After they had danced they drank many drinks".
Wann verwendet man eine solche Zeitform? Auf diversen Seiten, und auch auf der Seite Englisch-Hilfen.de steht ja das man damit ausdrückt, dass 2 Sachen in der Vergangenheit passierten, aber die Eine früher als die Andere. Oder ist es allgemein besser sich für eine Progressive Form zu entscheiden?
Danke
Aber eine Frage habe ich bezüglich dem Satz "After they had danced they drank many drinks".
Wann verwendet man eine solche Zeitform? Auf diversen Seiten, und auch auf der Seite Englisch-Hilfen.de steht ja das man damit ausdrückt, dass 2 Sachen in der Vergangenheit passierten, aber die Eine früher als die Andere. Oder ist es allgemein besser sich für eine Progressive Form zu entscheiden?
Danke