I have just translated a text from English into German. Could you have a look at it?
Telephoning with someone in another country.
Telephoning in a foreign language may be particularly daunting. Will I know what to say if it’s not the right number, if the person is not available, if I don’t understand what they are saying, etc.? This is understandable, especially because of the lack of non-verbal signals. We can’t see the look of despair on our faces.
It is, therefore, all the more important to have the necessary standard expressions at your fingertips, which make it easy to react appropriately without searching for words.
Telefonieren im Ausland./ Telefonieren in einer Fremdsprache.
Das Telefonieren in einer Fremdsprache kann sehr beängstigend sein. Werde ich wissen, was zu sagen, wenn ich mich verwähle, wenn die angerufene Person nicht da ist, wenn ich nicht verstehe, was sie sagt, etc.? Das ist verständlich, vor allem, weil es an nonverbalen Signalen fehlt. Wir können nicht das Gesicht der angerufenen Person, ihre Lippen, ihre Augen und die Gesten sehen. Die angerufene Person kann nicht unseren verzweifelten Blick sehen.Deswegen ist es sehr wichtig die nötige Standartsausdrücke zu beherrschen. Sie helfen uns beim Telefongespräch angemessen zu reagieren ohne die Suche nach passenden Wörtern.
Thanks again!!!